DODATEK OSŁONOWY
Od dnia 10.01.2022r. Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łagowie ul. Rynek 62, pokój nr 3 na parterze oraz pokój nr 46 II piętro, będzie realizował wypłatę dodatku osłonowego.
Mieszkańcy Gminy Łagów mogą składać wnioski o przyznanie tej formy rządowej pomocy zarówno w tradycyjnej formie papierowej lub drogą elektroniczną (wniosek można składać za pośrednictwem profilu zaufanego, w innym przypadku wniosek musi być podpisany podpisem elektronicznym).
WNIOSKI NALEŻY SKŁADAĆ DO DNIA 31 PAŹDZIERNIKA 2022r.
WNIOSKI, KTÓRE WPŁYNĄ PO TYM DNIU BĘDĄ POZOSTAWIONE BEZ ROZPATRZENIA
Dodatek osłonowy przysługuje:
2100 zł netto
1500 zł netto na osobę.
Dochód ustala się na zasadach określonych w przepisach ustawy o świadczeniach rodzinnych (art. 3 pkt 1; t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 111 z późn. zm.).
Dla wniosków, które zostaną złożone do dnia 31.07.2022r. rokiem bazowym do wyliczenia dochodu jest za rok 2020.
Dodatek osłonowy wynosi rocznie:
- 400 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
- 600 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
- 850 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
- 1150 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
W przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania domu jest paliwo stałe tj węgiel lub ekogroszek (UWAGA: aby skorzystać z dodatku osłonowego w wyższej wysokości niezbędny jest wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) dodatek osłonowy wynosi rocznie:
- 500 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
- 750 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
- 1062,50 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
- 1437,50 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
WAŻNE Dodatek osłonowy otrzymają także rodziny, których dochód przekroczy ustawowe kryterium dochodowe, będzie on wyliczony zgodnie z zasadą złotówka za złotówkę
Wnioski, które zostaną złożone do dnia 31 stycznia bieżącego roku i przejdą pozytywną weryfikację zostaną załatwione przez wypłatę dodatku w dwóch równych ratach, natomiast wnioski złożone w okresie od 01.02.2022r. do 31.10.2022r. będą wypłacane jednorazowo (pod warunkiem spełnienia kryterium dochodowego).
Na wniosku należy podać numer konta bankowego, na które nastąpi wypłata dodatku osłonowego.
Przyznanie przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Osoba wnioskująca o dodatek osłonowy otrzyma informację na wskazany adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku osłonowego.
WAŻNE - nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 pod nr telefonu:
41 343 70 59 wew. 301
Wzór wniosku do pobrania poniżej:
wzór_wniosku_o_wypłate_dodatku_osłonowego.pdf
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami dot. dodatku osłonowego, który stanowi kluczowy element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności.
Szczegóły na stronie: //www.gov.pl/web/klimat/dodatek-oslonowy